Pod takim hasłem uczniowie klasy VIIa na lekcjach chemii realizowali projekty edukacyjne wzbogacające ich wiedzę o przemianach i zjawiskach w otaczającym świecie.  Pozyskiwanie nowych wiadomości bądź zrozumienie zjawisk w wyniku obserwacji lub doświadczenia to najlepszy sposób uczenia się. 13 marca 2017 roku odbyła się publiczna prezentacja  projektu pod nazwą „Chemia w kuchni”, w której oprócz siódmoklasistów uczestniczyli również uczniowie klasy IIIc.  Prezenterzy przedstawili krótką inscenizację informującą w żartobliwy sposób o substancjach chemicznych spotykanych w kuchni, ich działaniu i zastosowaniu. Po czym odbył się pokaz doświadczeń chemicznych przygotowanych przez młodych eksperymentatorów przy użyciu związków chemicznych dostępnych w kuchni. Celem tego przedsięwzięcia było przekonanie wszystkich, że kuchnia to jedno wielkie laboratorium chemiczne, a wiedza chemiczna jest potrzebna  na co dzień. W końcowej części prezentacji odbyła się degustacja babeczek z symbolami pierwiastków chemicznych przygotowanych przez grupę zadaniową. Samodzielne, aktywne zdobywanie wiedzy wpływa na  jej trwałość, rozbudza i rozwija pasję badawczą uczniów, sprzyja atrakcyjności procesu nauczania.

{gallery}rs_17_18/chemia_kuchnia{/gallery}