W związku z wprowadzeniem na terenie naszego kraju obowiązku zdalnego nauczania Burmistrz Zelowa Tomasz Jachymek jest w stałym kontakcie z dyrektorami gminnych szkół i monitoruje m.in. kwestię dostępu uczniów i nauczycieli do niezbędnego sprzętu komputerowego i internetu. Zdając sobie sprawę z dużych potrzeb w powyższym zakresie gmina Zelów będzie kupowała i udostępniała niezbędny sprzęt dla uczniów i nauczycieli w ramach programu, który w dniu dzisiejszym został ogłoszony przez Ministerstwo Cyfryzacji.
Te osoby, które ze względu na brak komputera, czy mobilnego internetu nie mogą uczestniczyć w zdalnym nauczaniu proszone są o kontakt z dyrektorem szkoły do której uczęszczają, lub w której pracują celem zgłoszenia problemu.
Ponadto zgodnie ze znowelizowanym rozporządzeniem w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 dyrektor szkoły może użyczyć bezpłatnie uczniom i nauczycielom, na zasadzie umowy cywilnej, sprzęt niezbędny do kształcenia na odległość na czas zawieszenia zajęć.